Facebook’tan gelen potansiyel dönüşümlerin % 75’i kötü reklam stratejileri ile kaybedilmektedir.

2,27 milyardan fazla aktif kullanıcısı olan Facebook, dünyadaki en büyük ve en güçlü sosyal medya reklam platformudur. Platformun yapısı gereği, kullanıcılardan topladığı verilerden faydalanarak çeşitli filtreleme imkanları sunar. Facebook hedefleme seçenekleri İlgi, demografi, konum, davranış vb. gibi filtrelemeler ile en alakalı kitleye ulaşmanıza yardımcı olur. Günümüz sosyal medya kullanım oranlarını ve reklam mecraları göz önünde tutulduğunda düşük maliyetler ile yüksek performans alabileceğiniz alanın Facebook Reklamları olduğunu söyleyebiliriz.

İşletmenizin Hikayesini Güçlü Bir Yolla Anlatın

İster görsel, video veya kelimeler isterseniz bunları bir kombinasyonunu kullanın. Her işletmenin hikayesine uyum sağlayacak Facebook Reklam formatı vardır.

Facebook Reklamlarında tercih edebileceğiniz formatlar;

  • Fotoğraf
  • Dönen Reklamlar
  • Video
  • Slayt Gösterisi
  • Messenger
  • Koleksiyon

Bu reklam formatları içerisinden size en uygun seçimi yaparak ilerlemeniz, hem marka bilinirliğinizin hem de dönüşüm potansiyelinizin doğru oranda artışını sağlayacaktır. Belirttiğimiz facebook reklam formatları seçimi ve doğru reklam yönetimi için Web Adresim’den destek alabilir ve yola sağlam atımlar ile çıkabilirsiniz.

Facebook Reklamlarında Doğru Hedefleme

Facebook reklamlarını hedeflemenin bir çok seçeneği vardır. En temel strateji olarak, yaş, cinsiyet veya ilgi alanı gibi kategori seçimleri yaparak hedeflemek iyi sonuçlar yansıtabilir. Ancak kampanyalarınızdan en iyi şekilde faydalanabilmek için, kullanıcıları şirketiniz için daha fazla kar sağlayacak şekilde özel filtrelemeler oluşturmak en doğrusudur.

Özel bir kitle oluşturma sürecine hız kazandırmak için potansiyel müşterilerinizin listesini veya müşteri e-posta adreslerini yükleyebilirsiniz.

Facebook’u etkili bir şekilde yeniden hedefleme platformuna dönüştürmek, pazarlama stratejinizi güçlendirmenin harika bir yoludur.

Özel kitleniz için eklenen veritabanınızı, veritabanınızdakilerle benzer profil özelliklerine sahip kullanıcıları hedefleyen “benzeyen” bir kampanya oluşturmak için kullanabilirsiniz. “Benzer”bir kampanya, yüksek dönüşüm potansiyeli olan yeni trafiği sağlamaya önemli ölçüde etki edebilir.

Facebook reklam hedeflemelerine uygun bir reklam fikri ortaya çıkarmak, sektöre uygun hedef kitle seçmek ve hedef kitleye uygun bir facebook reklam metni oluşturmak da çok önemlidir. Ayrıca kullanılan görsel ve bu görsellerin üzerinde varsa içerik oranı gibi hassas noktalar da bulunur. Bu ve benzeri diğer detaylara dikkat etmemek facebook reklamlarınızın durdurulmasına ve hesabın askıya alınmasına dahi neden olabilir.

Web Adresim olarak, müşterilerimizin Facebook kampanyalarını anlık olarak takip eder, mümkün olan yüksek verimi ve en düşük maliyetleri elde etmek için reklamlarını ve hedeflemelerini sürekli olarak optimize ederiz.